enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
46,2690
EURO
53,5644
ALTIN
6.277,08
BIST
13.938,48
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
21°C
İstanbul
21°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Açık
25°C
Pazartesi Açık
28°C
Salı Az Bulutlu
29°C
Çarşamba Az Bulutlu
28°C

Zerzevat ve Meyve Tüketiminin Çekiciliğimizi Nasıl Artırdığını Öğrenince Portakallı Pırasa Yapmak İçin Mutfağa Koşabilirsiniz

Yediğimiz zerzevat ve meyvelerin otomatik olarak cazibemizi artırması, çeşitli araştırmalarla kanıtlandı. Kulağa tuhaf geliyor lakin bu besinlerin içlerinde bulunan bir madde var ki cildimizi altıni parlatıyor. Pekala bu türlü bir şey nasıl mümkün oluyor?

Zerzevat ve Meyve Tüketiminin Çekiciliğimizi Nasıl Artırdığını Öğrenince Portakallı Pırasa Yapmak İçin Mutfağa Koşabilirsiniz
04.02.2024 22:40
8
A+
A-

Yağlı yemekleri, bilhassa patates kızartması aynıi yiyeceklerin bokunu çıkardığımızda cildimizbozulabiliyor. Evvelki gece TV karşısında gömdüğümüz tüm o sıhhatsiz besinler, sonraki gün sivilce olarak kendini gösterebiliyor.

Ancak cildi bozmaktan fazla güzelleştirebilecek besinler de var. Hatta bu tesir o denli büyük ki cazibemiz üzerinde çok önemli bir rol bile oynayabiliyor. Bu türlü bir şeyin nasıl olduğunu İngiltere’de yapılan araştırma üzerinden açıklayacağız.

Sadece 6 hafta içerisinde ciltte olumlu değişimler görmek mümkün.

İngiltere Edinburgh St. Andrews Üniversitesi Tıp Fakültesi uzmanları, beslenme alışkanlıkları üzerine bir araştırmada 35 kişilik istekli bir grup kullandı. İştirakçilerden 6 hafta boyunca yüzlerine hiçbir cilt eseri uygulamamaları, solaryuma girmemeleri, bronzlaştırıcı kullanmamaları ve makyaj yapmamaları istendi.

Yalnızca 6 hafta içinde ortaya çıkan sonuçlar ise sahiden enteresandı. Yeşil zerzevatları daha çok yiyen şahısların cilt renklerinin “daha canlı ve ışıltılı” olduğu ortaya çıktı. Fazla zerzevat ve meyve tüketenlere kıyasla diğer bireylerin ise cildinde “solgunluk ve bozulma” olduğu net bir şekilde görülüyordu. 

Ayrıca husus hakkındaki tek sonuç bu değildi. Yediğimiz zerzevat ve meyvelerin dış görünüşümüze yansıyarak cazibemiz üzerinde bir artış yarattığı da kanıtlanmıştı.

Ancak bu sonuçlar herkeste geçerliliğe sahip olmayabilir.

Benzer bir uygulama, beyazlar dışındaki ırklarda yapıldığında ya da yaşlılar üzerinde uygulandığında farklı sonuçlar ortaya çıkarabilir. Ayrıyeten sebzelerin nasıl pişirilip yendiği, karoten miktarını etkileyebileceği için pişirme biçimi de çok önemli bir faktör.

Çalışmayı yapan uzmanlar; sebzelerin sadece cildimiz için değil, genel sıhhatimiz için de epeyce yararlı olduğunun altını çizerek, bu araştırma sayesinde daha iyi bir görünüm motivasyonuyla insanların sağlıklı beslenmeye yönelebileceğini öngörüyor.

Peki zerzevat ve meyveler nasıl oluyor da cilt hoşluğunu artırıyor?

“Karoten”; özellikle havuç, brokoli, fasulye, pancar, kabak, ıspanak, marul, lahana, maydanoz ve dolmalık biber gibi sebzelerde ve mısır, kavun, elma, portakal, kayısı, kivi, incir, şeftali, mango ve ananas benzeri meyvelerde bulunuyor.

Bu karoten hususu, cilde doğal bir renk katma özelliğine sahip. Üstelik A vitamini olarak metabolize edildiğinden cildin nem istikrarının korunmasına yardımcı oluyor. Bununla da sınırlı kalmıyor, cildin güneşe karşı dayanıklılığını artırıyor. Cilt renginin güzelleşmesi ve ışıldaması ise otomatik olarak kişinin cazibesi üzerinde bir tesir yaratıyor. 

Karotenin diğer yararları:

  • Antioksidan tesiri yaratır.
  • Göz sağlığı üzerinde olumlu tesirleri vardır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Kalp sağlığını dayanaklar.
  • Kanser riskini azaltır.
Kaynaklar: Edinburgh St. Andrews Üniversitesi, Healthline, BBC

İlginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

ETİKETLER: , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.