Tuz tüketiminin hem faydaları hem de ziyanları uzun müddettir bilim dünyası tarafından büyük bir araştırma konusu olmaya devam ederken bugün şok …

Tuz tüketiminin hem faydaları hem de ziyanları uzun müddettir bilim dünyası tarafından büyük bir araştırma konusu olmaya devam ederken bugün şok edici bir sonuç daha paylaşıldı. 500 binden fazla iştirakçinin ortalama 9 yıl boyunca izlenmesiyle gerçekleştirilen yeni araştırma, tuz tüketimi ve erken vefat arasındaki güçlü alakayı ortaya çıkardı.
Yapılan araştırma, yiyeceklere çoğu zaman tuz ekleyen erkeklerde hayat beklentisini iki yıldan fazla, bayanlarda ise bir buçuk yıldan fazla azaldığını gösterdi. Söz konusu araştırmada yemeklere pişirme sırasında konulan tuz ele alınmadı. Katılımcılar, yemek piştikten sonra yemeğin üstüne ekstra tuz atan bireylerden oluşuyordu.
Tuzu tamamen bırakmamak da gerekiyor:

Öte yandan araştırma sonuçları, tuz tüketiminin tamamen bırakılmasını da söylemiyor. Araştırmada yer almayan sonuçlar hakkında yorum yapan Göteborg Üniversitesi’nden Prof. Dr. Annika Rosengren, tuz için ‘optimal’ bir düzey olduğunu belirtti ve beslenmeden tamamen çıkarılamayacağını ifade etti. Halihazırda tuz içeren yemeklere bir kere daha tuz atılmamasının da fazla tuz tüketimini azaltmakta ilk adım olduğunu belirtti.
Araştırmada elde edilen sonuçlarda bireylerin yaş, cinsiyet, etnik köken, beden kitle endeksi, sigara tüketimi, alkol alımı, fizikî aktivite, diyet ve diyabet, kanser ve kalp hastalığı gibi sonuçları etkileyebilecek diğer faktörler de hesaba katıldı.