enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
46,2647
EURO
53,5460
ALTIN
6.212,95
BIST
13.900,19
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
27°C
İstanbul
27°C
Parçalı Bulutlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
20°C
Pazar Parçalı Bulutlu
24°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
27°C
Salı Az Bulutlu
29°C

Gebeyken Fast Food Tüketmek, Bebeği Riske Atıyor

Cambridge Üniversitesi ile Şili Üniversitesi bünyesinde çalışmalarını sürdüren bir grup bilim insanı, pek çoğumuzun sıklıkla tükettiği fast …

Gebeyken Fast Food Tüketmek, Bebeği Riske Atıyor
15.09.2022 12:57
26
A+
A-

Cambridge Üniversitesi ile Şili Üniversitesi bünyesinde çalışmalarını sürdüren bir grup bilim insanı, pek çoğumuzun sıklıkla tükettiği fast foodlarla ilgili önemlii bir araştırma yaptı. Fareler üzerinde gerçekleştirilen ve sonuçları Acta Physiologica isimli mecmuada yayımlanan araştırma, fast food yemenin bayanlar üzerindeki yeni bir tesirini ortaya çıkardı. Bayan okurlarımızı uyarıyoruz; şayet hamileyseniz ya da gebelik düşünüyorsanız, fast food yemeyi derhal bırakmalısınız

Yapılan araştırma, fast food yemek ile şeker oranı yüksek olan içecekleri tüketmenin, bayan sıhhatini anında etkilediğini gözler önüne serdi. O denli ki yüksek yağlı yiyecekler ve yüksek şekerli içeceklerle doyurulan farelerin, süt üretim oranları ciddi manada düşmüştü. Bu da yavru farelerin vefatına yol açıyordu. Fakat tehlike, bundan ibaret değildi.

Hamilelikte fast food tüketmenin ölümcül sonuçları var!

Araştırmacılar, en ayrıntılı sonuçlara ulaşmak için fareleri kategorilere ayırdılar. Bu kategorizasyon kapsamında, birtakım farelere hamilelikten önce, kimilerine hamilelik sırasında, kimilerine ise doğumdan sonra özel bir diyet uygulandı. Fast food tüketimini taklit eden bu özel diyet, tehlikenin boyutunu gözler önüne sermeye yetti. O denli ki hamilelik öncesi ve hamilelik sırasında fast food tüketen farelerin, rahimlerindeki plesentanın oluşumu bile farklıydı. Bu farklılık, ölü yavru sayısının artmasına neden oluyordu.

Yapılan araştırmaya göre çok kısa müddetliğine bile fast food diyetine maruz kalmak, sağlığı olumsuz etkiliyor. Zira fast food, başta karaciğer olmak üzere vücudunher kısmına olumsuz tesir yapıyor; bu da sağlıksız bir anne ile sıhhatsiz bir yavruya neden oluyordu. Pekala bu durumda ne yapılması gerekiyor? Gelin şu anda de araştırmayı gerçekleştiren uzmanların yorumlarına bakalım.

“Hamilelik öncesi eğitim verilmeli”

Araştırmayla ilgili açıklamalarda bulunan Profesör Sferruzzi-Perri, bu noktada yapılması gereken tek şeyin eğitim olduğunusöylüyor. Bilim insanına göre bayanlar, hamilelikten yıllar önce fast foodun bedenlerine ve yavrularıne tesirleri ile ilgli eğitilmeliler. Aksi takdirde hem çocuğun hem de annenin sağlığı bozulabilir ve bunun ölümcül sonuçları olabilir

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.