enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
46,1569
EURO
53,3294
ALTIN
5.980,41
BIST
13.744,64
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
26°C
İstanbul
26°C
Parçalı Bulutlu
Perşembe Açık
27°C
Cuma Az Bulutlu
27°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
22°C
Pazar Hafif Yağmurlu
24°C

Kırmızı Şarap Tüketiminin COVID-19’dan Koruduğu Açıklandı

Koronavirüs yayılmaya başladığından beri tartışma konusu olan alternatif korunma önlemleri arasında kırmızı şarap tartışması da yer alıyordu …

Kırmızı Şarap Tüketiminin COVID-19’dan Koruduğu Açıklandı
27.03.2022 13:39
96
A+
A-

Koronavirüs yayılmaya başladığından beri tartışma konusu olan alternatif korunma önlemleri arasında kırmızı şarap tartışması da yer alıyordu. Bazı kişiler kırmızı şarabın COVID-19’a karşı koruma sağladığını öne sürse de buna dair bilimsel bir kanıt yoktu. UK Biobank tarafından yapılan yeni bir araştırmaysa bunun doğru olup olmadığını görmemizi sağladı.

Frontiers in Nutrition isimli dergide yayımlanan araştırma, kırmızı şarabın COVID’e karşı gerçekten koruma sağlayabildiğini ortaya koydu. bu, tek başına sevindirici bir haber gibi gözükse de aslında işin başka bir boyutu daha var. Gelin, araştırmanın ne dediğine ve neden bu sonuç hakkında dikkat etmemiz gerektiğine bakalım.

Şarap, COVID’e karşı koruma sağlayabiliyor,veriler tamamen bağlantılı değil:

Paylaşılan sonuçlara göre her hafta bir ila dört bardak kırmızı şarap içmek, COVID’e yakalanma riskini hiç tüketmeyen bireylere göre %10 oranında azaltıyor. Beş ya da daha fazla bardak içmek bu oranı %17’ye çıkarırken, beyaz şarap ve şampanyanın da koruma sağladığı, ama bu korumanın kırmızı şaraptan daha az olduğu belirtiliyor. Bira tüketimininse COVID’e yakalanma riskini %7-28 oranında artırdığı ifade ediliyor.

Bilim insanları, araştırmayla birlikteyse çok önemli bir not sundular. Araştırmanın sonuçları kırmızı şarabın COVID’e yakalanma riskini azalttığını gösteriyor olsa da bilim insanları, alkol tüketiminin olumsuz etkilerinin halihazırda yaygın olarak belgelendiğini belirtti. Bununla birlikte alkol tüketimi ve hastalıklar arasında gözlemlenen ilişkilerin genellikle doğrusal olmadığı, düşük ila orta düzeyde alkol tüketiminin koruyucu olurken ağır alkol tüketiminin zararlı olduğu ifade edildi.

Bununla birlikte araştırma, yalnızca birbiriyle ilişkili verilere dayanıyor, yani iki etmen arasında neden-sonuç ilişkisini yansıtmıyor. Bundan Dolayı bu ve aynı araştırmalardan elde edilen sonuçlara tamamen kesin gözüyle bakılmaması gerekiyor.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.