Özellikle gerilim ile birlikte ortaya çıkan depresyon, anksiyete ya da farklı ruhsal rahatsızlıklar, şimdilerde epey yaygın o denli değil mi? Bunların üstesinden gelmek için ise çok çeşitli yollara başvuruyoruz.

Bize iyi gelen aktiviteleri yapıp, moralimizi yüksek tutmaya çalışıyor ve tahminen ilaçlardan yardım alıyoruz. Fakat uzmanlara göre sebze ve meyve tüketimi de başta depresyon olmak üzere birçok ruhsal rahatsızlık üzerinde epey tesirli.
Peki bu besinlerin psikolojik rahatsızlıklar ile nasıl bir ilgisi var?
Bir araştırmaya göre beslenmenizdeki zerzevat ve meyve ölçüsünü artırmanız, zamanla depresyon riskini azaltmaya yardımcı oluyor.

Avustralya, Danimarka, İsveç ve ABD’deki ikiz iştirakçilerin yer aldığı kapsamlı çalışma ile bu bilgi doğrulanmış durumda. Bu çalışmada Avustralya’daki New South Wales Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, 3.483 kişinin beslenme ve ruh hâli verilerini tahlil etti.
Tüm katılımcılar ikiz ve 45 yaş üzeriydi. Ayrıyeten 11 yıl boyunca müşahede altında tutuldular. Bu manada ikizlerin tercih edilmesinin nedeni ise onların genetik geçmişlerinin, %50 ila %100 oranında aynı olması.
Nihayetinde onlar çoğunlukla birlikte büyüyor, ekseriyetle aynı şeyleri yiyor ve muhtemelen ruh hâllerine sahipler. 45 yaş üzeri bireylerin tercih edilme nedeni ise depresif bozuklukların ekseriyetle 45 yaşından sonra artış göstermesi.
Araştırmanın sonucunda ise zerzevat ve meyve tüketimi fazla olanlar ve az olanlar arasında besbelli bir fark ortaya çıkıyor.

Ancak bu besinleri orta derecede tüketenler ile az tüketenler arasında şaşırtan şekilde herhangi bir fark yok. Yani bu ikizlerin ruh hâlleri ve depresyon durumları tıpatıp benzer. Yani ruh hâlinin iyi olması için önerilen ölçülerde zerzevat ve meyveyi almak gerekiyor.
Aslında bu besinlerin yetersiz tüketimi, çoğunlukla vitamin ve mineral eksiklikleri ile ilişkilendirilir, yahut biz o denli biliyoruz. fakat bu çalışma ile aslında ruh hâline de büyük bir etkisi olduğunu görmek mümkün.
Kısaca meyve ve zerzevat miktarı ne kadar artırılırsa, ruh sağlığı bir o kadar iyi oluyor. Hatta bilim beşerlerine göre çeşitli ruhsal sıkıntılar yaşayanlar, direkt olarak meyve ve zerzevat tüketimini gözden geçirmeli.
Yalnızca bu besinlerin tüketimini artırmak bile başta depresyon olmak üzere, çeşitli ruhsal rahatsızlıklardan kurtulmak için çok çok önemli bir adım olacaktır.
İlginizi çekebilir: